onsdag 22 september 2010

Abstinens

Jag skulle kunna bli galen!!!!! Men jag väljer att försöka låta bli
Jag tycker att jag var väldigt väl förberedd på att sluta snusa men ACK så fel man kan ha!
Den fysiska abstinensen har verkligen inte varit nåt problem. Jag har köpt en stressboll på Clas Olsson så den kläms frenetiskt i vänsterhanden när rastlösheten sätter till. Och hålla sig sysselsatt är ju inga större problem (om det inte är möte förstås).
Men den PSYKISKA abstinensen var jag INTE förberedd på!!!!!
Aggression, deppression, stress, frustration och humörsvängningar i största allmänhet...
Och biverkningar!!!! När jag satte plåstren på ryggen fick jag muskelkramper från ryggen och ända ut i fingerspetsarna! Och sova kan jag inte!!!! Eller aaaaa jag kan ju sova men om jag skulle vakna till för att vända mig (som jag vanligtvis inte ens skulle reflektera över annars och somna om med en gång) så är jag plötsligt klarvaken och kan inte somna om på en timme. Detta händer ungefär 3 gånger per natt och som står klart är ju att jag inte får tillräckigt med sömn! Funderar kraftigt på att gå över till 16-timmars plåster så jag får sova hela nätter... Då kanske det är värt abstinensen på morgonen... Kanske
Trots det så måste jag säga att det går ganska bra ändå! Jag vill ju inte snusa lixom... Känner inte att jag måste stoppa in en snus när jag får abstinens utan jag vill snarare bara sova eller isolera mig från folk eftersom jag i vissa lägen bara finner alla jävligt störiga!
JAG HAR GJORT SLUT MED SNUSEN OCH HAN ÄR INTE VÄLKOMMEN IN I MITT LIV IGEN!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar