tisdag 4 januari 2011

Öststat

Är just nu i Tallin (Estland) och har precis checkat in på hotellet...
Har åkt hit för att vi behöver koppla av... Ska gå på spa och strosa i gamla stan och baa mysa!

Jag som en av de få människor som inser att jag inte är fördomsfri men har lite härlig distans tillmina fördomar iaf :P Dessa fördomar har jag om öststater ochmänniskorna därifrån!

  • Massa päls! Äkta, fusk, rosa, blå, som hårband, leopardmönstrad eller nåt annat spännande djur
  • Stora långa frisyrer, gärna permanentat för volymens skull och gärna på både män och kvinnor!!!
  • Pastellfärgat smink
  • Höga klackar oavsett väder
  • Platinablekt hår
  • Asdålig engelska
  • Mat me massa nötter, svamp och rotfrukter

Päls har jag sett väldigt mycket men det är ju långt ifrån alla som har det! Högklackat hör dem med pälsen till men inte alla av dem... Frisyrerna stämde inte mer än på vanliga "Svenssons" och platinablont hår hr jag inte sett på en enda :(

När vi kommer till språket så kan tillochmed vissa prata svenska vilket jag blev grymt imponerad av! Men Finska, Ryska och Engeska kommer man längst på om man ite pratar estniska...

Maten ska jag be att få återkomma med eftersom vi bara ätit dumlings med rökt lax och ricotta i krämig tomatsås (vilket var helt juvligt och innehöll inte en enda svamp, nöt eller rotfrukt... just det ingen dadel heller som oxå är nåt jag tror att de äter jämt)

Jag vill att Tallinn ska vara mer ÖST! Men det kanske kommer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar