onsdag 19 maj 2010

Hangups :)

Vad är det som gör att folk får hangups? Är det miljö? Arv? Brist på något eller vad handlar det om egentligen?
Jag har flera hangups som är mer eller mindre tydliga... en av dem är ROSA <3
Jag älskar verkligen rosa i alla nyanser och på allt!
Hade jag inte haft mina egna begränsningar (ekonomiska, insikt och yttre begränsningar med i form av värderingar och min egen rädsla för att sticka ut FÖR mycket) så hade jag nog köpt allt jag hittade som var rosa!

Det mest använda rosa just nu är min jacka, dator, usb-minne, min rattmuff och tillhörande bältes"dekorationer" klänningar och självklart hundens rosa sele :P Men jag hoppas på att efter midsommar kommer jag äga ett hel arme med rosa prylar! Eftersom temat på festen är rosa så tror jag automatiskt det kommer leda folk i tankarna att köpa rosa presenter...


Idag hittade min kära bror ett helt fantastiskt usb-minne i form av en rosa gris (som är en annan hangup) det kostar ju bara 139:- och är på 4gb men ändå vill jag inte köpa det för jag hoppas någonstans att han eller någon annan köper det till mig i present... Fånigt kanske men det hade ju varit så mycket mer värt om jag fick det av någon...


Har tidigare hittat en rosa gps (som tyvärr inte säljs längre), en urläcker rosa bil på blocket och massa härliga rosa prylar som jag av princip inte köpt men helt klart skulle kunna tänka mig (eller rättare sagt trånar efter).


Men man kan inte få allt... eller hur är det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar