tisdag 18 maj 2010

Otur?



Det heter ju att alla goda ting är 3...
Hur många är då alla "onda" ting?
Idag har jag haft lite otur skulle man kunna säga.

Krockat! Ja jag krypkörde vid ett rödljus och blev distraherad ett kort ögonblick och bilen framför mig stannar och jag kör in i hans bak. Det blev en liten duns men inget farligt för jag låg nog inte i mer än max 7km/h. Det blev lite repor på hans skärm och några småskråmor på min bil... Men chocken, chocken är värst... Det är riktigt läskigt att vara med om en krock, hur liten den än är...

På väg hem kände jag att jag hade fått ont i nacken/övre ryggen så jag åkte till vårdcentralen bara om ifall att. Det är förmodligen bara mjukdelar som smärtar så jag håller tummarna för det... Nu har det börjat göra ont i handleden med :(
summa summarum, jag får inte bära, träna eller gå till naprapaten. Det jag får gör är allt annat plus att jag ska kontakta en sjukgymnast som kan hjälpa mig med ryggen och nacken, det går dessutom på frikortet :D

Försäkring is the shit iaf! De står för hela kostnaden för motpartens bil, de har dokumenterat att jag har ont så om det blir några efterverkningar så är det bara att ringa dem!

Inte nog med det så skvätte jag ner hela min vita tröja och tröjan under med tomatpuré när jag lagade mat!!!

Ronja (lilla gossehunden) har börjat halta så henne får man ju bära upp och ner överallt...

Otur? Olycka? Omen? Eller ödet kanske?
Goda ting är ju tre så det kanske räcker med otur nu???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar