tisdag 20 april 2010

Vit dag!


Hade en jätteintressant diskussion över internet med en vän idag som började med evenemanget "vit dag" på facebook, som innebär att man ska bära något vitt den 1:a juli för att protestera mot barnaga... Min vän fick mig att inse något jag reagerat på tidigare "allt ont är svart och allt gott är vitt"!!!!! Ska det vara så?!?!?!?!

Titta bara på en så enkel sak som tecknade filmer där alla onda är "svarta" dvs bär svarta kläder, är en svart hund eller annan mörk varelse, medan de goda allt som oftast är vita (kaukasiska), har ljusa kläder, är ljusa i största allmänhet... Lejonkungen är ett bra exempel där de goda lejonen är ljusbruna och scar är mörk... Vita duvor är fred medan svarta korpar är död.
Men det är ju inte bara i tecknat detta gäller utan i största allmänhet och det är i min värld FEL FEL FEL!!!
Spär inte detta på den befintliga rasism som finns? Strider inte det mot mänskliga rättigheter?

Kanhända är jag lite drastisk i mina tankegångar just nu men blir man inte medveten kan man ju inte göra någonting åt orättvisorna i världen!

Vill kämpa för rättvisa mellan kön, hudfärg och sexualitet. För allas lika värde. För att ALLA människor är fantastiska!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar