fredag 30 april 2010

Konflikter


Jag har egentligen bara en åsikt om konflikter och det är LÄSKIGT!!!!!
Varje gång jag ser en potentiell konflikt stelnar jag till, börjar svettas och mår illa... Detta är något jag jobbar med varje dag, att när jag hamnar i en möjlig konfliktsituation, våga säga vad jag tycker!
Jag vet att det förmodligen inte kommer bli världskrig (även om det känns så) och att det kanske till och med blir bättre än innan och att jag allt som oftast kommer tas på allvar. Ändå är det nog något av det mest skrämmande som finns...

Än så länge "övar" jag mig på mina nära och kära som jag vet inte kommer bli förbannade och att de dessutom känner mig så de inte misstolkar mig. Men jag har även gett mig in på individer som jag inte känner mig lika säker på för att tänja mina gränser. Nu är det inte så att det på något sätt känns bra men jag känner mig lite stolt över mig själv när jag vågat.

Idag var det en sån enkel sak som att bara berätta för en kollega vad jag tyckte och tänkte... Först tänkte jag bara skita i det men så vet jag ju att jag måste för att komma vidare så det blev en liten paus och sen bara kom det ut!!!!! Mycket nöjd med mig själv och just nu känner jag att jag kan göra vad som helst!!!! Hoppas den känslan kommer stanna kvar hela kvällen för jag ska jobba utomhus på Valborgsfirande i Onsala. Tror att det kommer mycket folk om det är fint väder så jag hoppas på det bästa men sen får det gärna bli kallt så ungdomarna inte super skallen av sig ikväll...

Ser verkligen fram emot att komma iväg i morgon när vi ska åka till Grebbestad och bara mysa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar