söndag 18 april 2010

Livsförändring?

Har fått en liten tanke om att förändra mitt liv till det bättre... Men vad är bättre??? Jag vet att jag behöver bli mer strukturerad när det gäller städning. Men jag tänkte mig en liten punktlista med vad jag faktiskt förbättrat och vad jag känner att jag behöver ändra på... Som en liten själförtroendeboost börjar jag med det jag faktiskt redan gjort (den blir ju ändå kortare än den andra).
  • Tar mina mediciner mer regelbundet
  • skriver listor på det jag behöver göra så jag inte glömmer
Sen till vad som behövs :S
  • Strukturera städning (ok, det är inte bara städ utan även tvätt, trädgård och allt annat tråkigt)
  • Röra mig mer
  • strukturera min ekonomi för att få bättre koll på utgifter
  • Äta regelbundet och nyttigt
Ok jag börjar lite lätt så jag inte känner att det är ohållbart... Babysteps love... babysteps.

Men många av punkterna är påbörjade och jag tänkte att om jag skriver om det så kommer jag bli "tvingad" att göra det för att jag "lovat" mig själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar