fredag 23 april 2010

Jag gillar min bil! Ingen tvekan om den saken... Men däremot är jag mycket kluven till min nuvarande bilmekaniker^^ Har lämnat in bilen nu två gånger på väldigt kort tid. Första gången handlade det om ett motorbyte vilket går på rätt mycket pengar och bilmeken hittade en jättebra motor som gått mycket lite och han tog inte mer betalt än han sa från början och jobbet gjordes på relativt kort tid.

Så långt allt bra! Problemet var när jag började köra bilen igen och insåg att varken spolarvätskespaken/motorn??? eller knapparna till värmeslingorna i bakrutan och cirkulationsknappmojängtjofräsen (alltså den knappen som får luften att cirkulera i bilen) fungerade. Dessa hade fungerat alldeles utmärkt innan jag lämnade in bilen! Så nu fick jag ju lämna in den för att det skulle åtgärdas och passade samtidigt på att köpa ett hjullager som han kunde byta för mig eftersom bilen brötade som fan när jag körde...

Idag hämtar jag bilen och knapparna funkar, bilen låter inte lika mycket men det största problemet av allt kvarstår! Spolarreglaget funkar fortfarande inte!!!!! Kunde han inte iaf ha sagt det så det inte kom som en överraskning för mig när jag satte mig i bilen för att köra därifrån???? Ska vi behöva ringa honom igen nu och vad kommer han ta för det???? Det är ju varken bilens fel eller mitt att det inte fungerar!!! Det funkade ju innan jag lämnade in den! ska jag behöva betala för det då???? JAG BLIR FÖRBANNAD!!!!!

Puss & kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar